Prodia   

Artikels in Caleidoscoop, vermeld in de Prodia toolkits (www.prodiagnostiek.be): 


Lavrijsen, J., & Verschueren, K. (2019). Begaafde jongeren, moeilijke gevallen? Eerste resultaten van de TALENT-studie. Caleidoscoop, 31(4), 26-33. 
 
- Vervoort, E. (2019). Cognitief sterk functioneren: ruimer dan je denkt! Caleidoscoop, 31(4), 34-46.
 
- Dejonghe, C., Rummens, N., & Van den Mooter, M. (2019). Diagnostiek van cognitieve vaardigheden. Een toepassing bij een Syrisch vluchtelingenmeisje. Caleidoscoop, 31(2), 8-17.
 
- Schaubroeck, S. (2019). Klinisch oordeel: kritisch denken in de grijze zone. Caleidoscoop, 31(1), 10-19.
 
- Venderickx, K. & Kieboom, T. (2018). Wat als de leer-KRACHT van een leerling geblokkeerd is? Het verhaal van twee hoogbegaafde leerlingen. Caleidoscoop, 30(4), 28-35.
 
- Briers, V., Koenen, A.K., & Van Craenenbroeck , R. (2018). Kort & Krachtig. Van WISC-III-NL naar WISC-V-NL: spiekbriefje voor de afname. Caleidoscoop, 30(3), 37-39.
 
 
 De Jonghe, E. (2016). IQ lager dan 50? Vastlopen op de ondergrens van intelligentietests is verleden tijdCaleidoscoop, 28(5), 26 - 33.
 
 -  Zink, I., & Verlinde, L. (2016). Kort & Krachtig – Ontwikkelingsdysfasie en kinderafasie. Caleidoscoop, 28(6), 38-39.
 
- Rauws, G., & Geerinck, K. (2016). Van IQ-cijfers naar handelen. Het HGD-traject en cognitieve psychologie als kapstok. Caleidoscoop, 28(3), 12-21.
 
- Fabry, M., & Schaubroeck, S. (2016). Prodia zet de puntjes op de i: het nieuwe protocol Lezen & Spellen. Caleidoscoop, 28(3), 22-29.
 
- Verlinde, L. (2015). Prodia verbouwt en vernieuwt: Het Algemeen Diagnostisch Protocol. Caleidoscoop, 27(3), 6-14.
 
-  Magez, W. (2009). De I van IQ, IQ voor “Slimmies”. Caleidoscoop, 21(1), 20-25.
 
-  Magez, W. (2008). Het IQ van Marjolein, IQ voor “Dummies”. Caleidoscoop, 20(5), 6-8.